top of page
Search

איך מתכננים חופשה מוצלחת בישראל

Updated: Nov 21, 2021

משבר הקורונה פגע אנושות בתעשיית התיירות העולמית אך בו בזמן העלה את קרנה של תיירות הפנים. מסתמן שבקיץ 2020 לא ננפוש ברומא וגם לא בפאריז. השנה, כך נראה, נופשים בארץ. אז איך עושים את זה כמו שצריך (וגם מרגישים בחו"ל על הדרך)?


אופי הקבוצה


השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא מי מטייל- האם מדובר בקבוצת חברים? משפחות? פגישת מחזור של חברים מהשכבה? אופי הקבוצה וחבריה הוא הגורם הראשון בחשיבותו בתכנון טיול מוצלח. לדוגמא- רבים מהאתרים בישראל לא מותאמים לנכים או אנשים המתקשים בהליכה. סיור ביקבים ומבשלות בירה לאנשים שאינם שותים אלכוהול הוא סיור לא מוצלח וכן הלאה. בתכנון הטיול שימו את המשתתפים בראש סדר העדפות.


יעד הטיול


למזלנו, אנחנו חיים בארץ שאתריה התיירותיים הם אין-סופיים. העושר התרבותי וההיסטורי של הארץ מאפשר לגלות עוד ועוד רבדים שלה גם כשנדמה שאנחנו "מכירים את הכל". בשנים האחרונות, בזכות הפריחה התיירותית בישראל, קמו עמותות רבות שמקדמות את התיירות באזורים שונים בארץ. ניתן ומומלץ להיעזר באתרי האינטרנט שלהם עבור המלצות, רעיונות לאטרקציות ומסלולי סיור:


לצאת מגבולות המוכר


כידוע, ישראל היא לא עוד ארץ- היא נקודת מפגש לתרבויות, דתות וקבוצות אתניות שונות. עובדה זו מאפשרת לנו לטייל בארץ "ולהרגיש בחו"ל". חיוך, נימוסין ורצון טוב יפתחו עבורנו דלתות הנראות לעתים סגורות. ברמלה למשל, ניתן, תוך תיאום, לבקר במסגד המדהים אשר נבנה ככנסייה צלבנית. בנצרת, ניתן לראות מנזרים ואתרים ארכיאולוגים. בשומרון ניתן לפגוש את קהילת השומרונים ובשכונת אבו- כביר שבתל אביב להיכנס למתחם רוסי אדיר ממדים הכולל כנסייה, אגם מים, מערות קבורה ועוד. כל אלה, יאפשרו לנו לצאת מגבולות המוכר והבטוח, להרחיב אופקים ולחוות חוויה חזקה של חו"ל אבל ממש פה, ליד הבית.

האם אנחנו זקוקים למדריך?


כן ולא.


ובאריכות- כישראלים אנחנו בוודאי לא זקוקים למדריך צמוד שייקח אותנו מנקודה לנקודה. עם זאת, שילוב נכון של מדריך יכול להפוך שוטטות חסרת מטרה לחוויה מלמדת, מעשירה ורבת עוצמה. בסיור בצפון ניתן להגיע לנצרת ולפגוש מדריך/ה מקומי/ת לסיור קצר. מניסיון, הנצרתיים מכירים מקומות מדהימים שאין סיכוי להגיע אליהם ככה סתם. בתי קפה עות'מאניים, גלריות, מסעדות, חנויות קטנות ומיוחדות ועוד.


ירושלים היא בהחלט מקום שלמדריך המכיר את העיר יש מה לתרום. כידוע, ירושלים היא עיר מורכבת מאוד ו"מתווך" יכול להפוך את הסיור בה למשמעותי פי כמה וכמה. ניתן לקחת מדריך לחצי יום או יום שלם בעיר העתיקה, בעין כרם או בכל אתר אחר. לרוב, מדריכים גובים את שכרם מבלי קשר לכמות האנשים ככה שלקבוצות גדולות בהחלט משתלם לשכור מדריך עבור חצי יום או יום שלם.


טיפ קטן- שימו לב שהמדריך אתו אתם עובדים יודע לעבוד עם קהל ישראלי. עבודה עם תיירים מחוץ לארץ שונה במהותה מעבודה עם קהל ישראלי דובר עברית, שלרוב מכיר את הארץ. אין זה אומר שמדריך המדריך בעיקר תיירים אינו מוכשר בהדרכת ישראלים, מובן שלא, אבל זה כן נתון ששווה לתת עליו את הדעת.


להתייעצות בנושא טיולים בישראל, מוזמנים ליצור קשר-

054-5864293



bottom of page